Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


RPG Maker Tutorial

Na fogjunk bele mit is kell benne csinálni!

Bekarikáztam külön-külön a segítő részeket:


1.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz térkép részeket elhelyezni.


2.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz térkép díszleteket elhelyezni.


3.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz "Event"-eket (embereket/szörnyeket) elhelyezni.


4.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz könnyíteni az elhelyezésen.(Majd meglátod,hogy milyen;-))


5.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz térkép nézetet váltani.


6.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz megnyitni fájlokat.


7.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudod tesztelni a játékot és beállítani a képernyőt,hogy legyen vagy ne és,hogy kicsi vagy nagy legyen!


8.[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/ismertet_h_z8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg"]


Itt tudsz szerkeszteni térképeket!



A parancs sorban egy játékhoz ezeket érdemes használni:


Show Picture   Mutat egy képet


Move Picture   Mozgat egy képet


Erase Picture  Töröl egy képet


Message  Beszél


Face set Arcot rak a beszédhez


Tint screen Képernyőt színez


Pan screen Képernyőt mozgat


Game Over Vége a játéknak


Enemy Encoruter (vagy mi)   Harc


Open save menu Megnyitja a mentést


Allow/Disallow saving     Engedi/Tiltja a mentést


Allow/Disallow main menu  Engedi/Tiltja a mentést


Move Event  Embereket/szörnyeket/tárgyakat mozgat


Erase Event -"- töröl


Change Hero ... Megváltoztatja a hős adott cuccait(amit választasz mert több van)



Én legalább is ezeket használom.És ilyeneket csináltam már:


[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/game1_www.kepfeltoltes.hu_.png"]


[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/game2_www.kepfeltoltes.hu_.png"]


[IMG="http://kepfeltoltes.hu/111018/game3_www.kepfeltoltes.hu_.png"]

Trükkök:

Max. 4 sor
max. 32 karakter arcképpel
max. 50 karakter arckép nélkül

\N[x] x=hős száma: hős neve
\V[x] x=változó száma: változó értéke
\$ : hősnél lévő pénz mennyisége
\C[x] x=1..9 szöveg adott színnel írása


\C[0] alapértelmezett szín (világoskék)
\C[1] kék
\C[2] narancssárga
\C[3] szürke
\C[4] sárga
\C[5] sötétvörös
\C[6] lila
\C[7] rózsaszín
\C[8] citromsárga
\C[9] zöld
\C[10] sötétkék
\C[11] piros
\C[12] Snots green
\C[13] sötétlila
\C[14] arany
\C[15] világoszöld
\C[16] 'nagyon sötét lila'
\C[17] szürkéskék
\C[18] sötétzöld
\C[19] barna


\\    "\" karakter
\S[n]  üzenet kiírásának sebessége (n 1 - 20).
    1 - leggyorsabb (szünetek nélkül); 20 - leglassabb
\.    1/4 késleltetés a szöveg előtt
\|    1 késleltetés a következő karakter előtt
\_    fél szóköz


szimbólumok

$A: kard
$B: Pajzs
$C: Dávid-csillag

Égitestek
$D: Nap
$E: Hold
$F: Merkúr
$G: Vénusz
$H: Vénusz (fordított)
$I: Mars
$J: Jupiter
$K: Szaturnusz
$L: Uránusz
$M: Neptunusz
$N: Plutó

Csillagjegyek
$O: Kos
$P: Bika
$Q: Ikrek
$R: Rák
$S: Oroszlán
$T: Szűz
$U: Mérleg
$V: Skorpió
$W: Nyilas
$X: Bak
$Y: Vízöntő
$Z: Halak

$a: szmájli (mosolygó)
$b: szmájli (normál)
$c: szmájli (szomorú)
$d: csepp (1 db)
$e: csepp (2 db)

$f
.
.
.
$m : a francia kártya színei

$n: Koponya
$o: Kereszt
$p: Nap
$q: Hold
$r: pont

Irányok
$s: föl
$t: jobbra
$u: le
$v: balra
$w: föl-jobbra
$x: le-jobbra
$y: le-balra
$z: föl-balra


És itt az én SAJÁT alap harcrendszerem:

 

Először is kell egy egy alap grafika a rendszernek.Aztán én ezeket csináltam:
A számoknak képét megcsináltam és az 1. event ez volt:

Parallel Process - Show Picture 1 = [kép neve] (vagyis a grafja a rendszernek)
- Show Picture 2 = [szám elől] (élet + mp mértéke szerint)
- Show Picture 3 = [szám hátul]
-Switch operation = [xxxx] ON
-Variable operation = [Hős élet] set 0,
-Variable operation = [Ellenfél élet]set 0,

Sok "Samelayer" kellett amik az adott eventet nem engedték mozogni ami nálam a kéz. De a középső eventeknek mármint úgyértem a cselekvő eventek közötti eventek (remélem értitek amit mondani akarok) ez volt:

Touched Be Hero,Samelayer as hero -

Branch if sprite hero is facing up=
move event: phasing mode ON,move up,move up,phasing mode OFF

Branch if sprite hero is facing down=
move event: phasing mode ON,move down,move down,phasing mode OFF

Amit nem engedett (a játék sztorija illetve ellenfé/karakter miatt) ahhoz ezt csináltam:

Action Key-Above Hero -
Play Sound: Failure
wait 0.1 sec.
Message: [hiba üzenet pl.:Nem lehet elmenekülni!]

A tárgyaknál ez volt az event:
Action Key-Above Hero-
Remove members: hand (én hőst használtam)
Add members: [játékos(ok)]
Open Main Menu
Remove members:[játékos(ok)]
Add members: hand

Védekezés:
Erase Picture: 1
Erase Picture: 2
Erase Picture: 3
Action Key-Above Hero-
Switch operation = [védekezés] ON
Switch operation = [ellenfél jön] ON

Támadás:
Erase Picture: 1
Erase Picture: 2
Erase Picture: 3
Action Key-Above Hero-
Switch operation = [futás jobbra/balra] ON (attól függ,melyik irányba csinálod)
move event = [az ellenfélhez]
Switch operation = [futás jobbra/balra] OFF
Switch operation = [harc animáció]
wait 1.0 sec. (vagy amennyit szeretnél ha jól emlékszem nekem 1.0 sec.)
Switch operation = [harc animáció] OFF
Switch operation = [futás jobbra/balra] ON
move event = [vissza a helyére]
Switch operation = [futás jobbra/balra] OFF
Switch operation = [ellenfél jön] ON
Variable operation [Ellenfél élet] add X,
Switch operation = [ellenfél jön] ON

A támadó eventnek több oldal kell switch-el:

Egy alap váró grafika (nincs kapcsoló)

Egy rohanó balra meg jobbra (switch = [futás jobbra/balra]) (KÉT KÜLÖN OLDAL)

Egy támadó (switch = [harc animáció])

Egy védekező (switch = [védekezés])

Egy győzelmi (switch = [győzelem])

És egy halott (switch = [meghal])

Az ellenfélnél ugyanez...Csak kicsit másabb neki.

Neki is kell a támadó meg a normál grafika.És a halott.

If switch [ellenfél jön] ON

Auto-Start,

Erase Picture: 1
Erase Picture: 2
Erase Picture: 3
move event: [ellenfél a hőshöz]
Switch operation [ellenfél támadás] ON
wait 1.0 sec.
Switch operation [ellenfél támadás] OFF
move event: [ellenfél vissza]
Branch if switch [védekezés] ON:
Variable operation [Hős élet] add X-nek a fele,
Else handler:
Variable operation [Hős élet] add X,
Switch operation [következő kör1] ON
(több következő kör kell,amennyiből megöl az ellenfél,ez velünk is így van)
Show Picture 1 = [kép neve]
Show Picture 2 = [szám elől]
Show Picture 3 = [szám hátul]

Persze a számoknak a mértékét a HP-val egyenlően kell megcsinálni.Ezért a beosztás ez legyen:

Branch if variable [Hős élet] X,:
Show Picture 1 = [kép neve]
Show Picture 2 = [szám elől,DE KEVESEBB]
Show Picture 3 = [szám hátul,DE KEVESEBB]

Ezenkívül még két event kell!

1. Parallel Process-if variable [Ellenfél élet] X, (legyőzted)
Erase Picture: 1
Erase Picture: 2
Erase Picture: 3
Play BMG: Victory (vagy ami a zenéje a győzelemnek)
Switch operation = [győzelem] ON
Show picture: [győzelmi cucc elosztó kép neve]
wait 3.0 sec
Erase Picture: 1
Tint Screen: [tiszta feketére]

2. Paralell Process-if variable [Hős élet] X, (legyőztek)
Erase Picture: 1
Erase Picture: 2
Erase Picture: 3
Play BMG: OFF
Switch operation = [meghal] ON
Tint Screen: [tiszta vörösre]
Game Over

Remélem értettétek,hogy mire gondoltam.De persze ez egy alap harcrendszer amiben még gyógyítás nincs,és én elkövettem azt a hibát,hogy nekem az MP-t egyaránt veszi le a képen,de ezen javítani fogok,remélem tetszik!

Fekete Zsombor írta hozzászólásnak facebook-on :"Zsírfóka. De először nem a grafika kell ám a rendszernek. A grafikát úgymond a legkönnyebb megcsinálni, miután a létező rendszer már kész, csak "rá kell húzni". Persze a grafika a "leglátványosabb" haladás a rendszerben, de ez becsapós
Mármint azzal kezded, amivel akarod, ha már megvan a fejedben, hogy hogy is lesz megoldva az egész C:"

 

 

 

Cikkek

RPG Maker Játék Feltöltés

2012.06.21

Itt tudsz felrakni linkeket.

 
Teljes bejegyzés | Menüpont: RPG Maker Tutorial | Hozzászólások: 23